onsdag 19 januari 2011

Ludde


Vi har en hund som heter Ludde.Han är en bichon havanaise som är 3 år. Vi brukar klippa honom hos en hundfrisör ca var tredje månad. Det är mycket lättare med pälsvården då , men om man ska ställa ut en bichon havanaise ska pälsen vara oklippt.Han fäller inte något hår . Det är ju en fördel. Vi har honom som sällskapshund, och vilket sällskap- han följer efter och är alltid där vi är .Det är verkligen en trogen vän.Han är jättesnäll ,kanske lite för skällig.Inte så väluppfostrad , bortskämd. En liten hund men mycket energi , orkar gå långa promenader.Han är nöjd med livet , bara han får vara med där vi är.Om vi sover länge gör han det också. Bichon havanaise finns i flera färger, hans mamma tex är helsvart men pappan har samma färg som Ludde.

3 kommentarer:

  1. Fin vovve du har :) Visst är det bra när det inte är så mycket pälsvård. Min Izor löser inte så mycket hår heller, bara när det är dax att byta päls men det gör väl dom flesta hundarna.
    Har man hund så har man en go vän för livet :))
    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Han är jättesöt och inte så stor heller!
    Jag är mer en "hundmänniska", när jag var liten ville jag så gärna ha en.

    Ha en fortsatt bra onsdag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. hallå i stugan:)kul att du hittade till mig.....-ser att du är från norra sverige,vart då?själv bor vi i en by utanför Luleå:))
    fina bilder på din blogg:))visst är det kul med inredning.Jag tittar gärna in hos dig igen/kram jejje

    SvaraRadera