lördag 19 februari 2011

Facebook ?

Är det bara jag som inte har facebook? Det verkar nästan så. Min son måste ha nämnt min blogg på facebook eftersom jag ser när jag går in på statistik att det står länkande webplats facebook och att antalet sidvyer var jättehöga den dagen. Jag har ju nyss lärt mig det här med bloggandet. Måste jag börja lära mig om facebook också?
I dag skickade jag ett sms till en kusin i Haparanda (drömde om henne i natt) om att hon kunde gå in och läsa på min blogg. Jag är dålig på att ringa, tänkte att då kan hon läsa vad jag pysslar med. Då svarar hon att hon redan vet att jag har en blogg- genom Emils facebook. Jag som trodde jag skulle överraska henne.

9 kommentarer:

  1. Facebook har blivit den nya tidens "djungeltelegraf", både på gott och ont. Via den så får folk veta att någon är gravid, har fått barn, gift/skilt sig osv.
    Du behöver INTE skaffa dig den, men samtidigt är det kul att hålla kontakt med nära och kära långt borta (som Emil till exempel).
    OM du skaffar dig FB, lova att du blir min vän då;)

    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag var väldigt anti facebook från början men det var ett bra sätt att få ut min blogg så jag öppnade ett konto...varje gång jag gör ett inlägg så länkar jag det till min facebook...Men jag är inte så särskilt aktiv på facebook....är inne och tittar lite men skriver sällan...!
    Ha en skön lördag!
    Kram
    Anne-lie

    SvaraRadera
  3. Det blir som en sjukdom man måste in varje dag för att se vad andra har skrivit och att man måste skriva.
    Ha det så bra i kylan

    SvaraRadera
  4. facebook är bra på det sättet att man är den man är där, dvs, sin verkliga person :)

    jag gillar bloggande bättre men har mer kontakt med vänner och familj genom fb...

    kram

    SvaraRadera
  5. Jag har oxå facebook! Men det är inte så ofta jag kikar in där! Bloggen gillar jag mycket bättre :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  6. Hej Maria!!!

    Måste verkligen beundra dig för din fina blogg. Den är rolig, verklig, inspirerande för andra, man får tips av dig o framför allt att det finns människor som kan bygga broar genom detta fantastiska sätt. Du bidrar med mycket för andra o även för dig själv såklart..

    Kram du fina människa.....C

    SvaraRadera
  7. Vi är i vårat lilla pörte. Kallt. När man ska ut och kissa -16 då är det inte roligt. Nu skiner solen.Ha en bra vecka. Vi har sport lov här i östergötland kram

    SvaraRadera
  8. Jag har också face-book, men måste säga att bloggen drar mer;)) det är liksom roligare.

    Däremot så är det ju roligt att hålla kontakt med vänner som man kanske inte ringer till varje dag;).....eller aldrig;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  9. =) jag kommer självklart att följa din blogg. Verkar vara det bästa sättet att hålla kontakten! FB=alltid färska nyheter men den är som en drog....svårt att hålla sig borta ifrån så håll dej till bloggen ;)
    Kram fr kusinen

    SvaraRadera