lördag 26 februari 2011

Middagsplanering är svårt

I min familj är det jättesvårt att planera middagarna för helgerna. Man vet inte om vi är två eller sex,sju personer när man ska handla och beräkna. Som t.e.x i dag trodde jag sex personer skulle äta samtidigt och maken senare, det slutade med att jag åt själv. Maken var på jobbet ,åt när han kom hem på kvällen. Sonen skulle äta med kompisar. Stora dottern med sambo tänkte jag bjuda hit, men dom skulle få gäster. Lilla dottern hade ont i magen så hon och en kompis åt senare. I går var det bara jag och sonen som åt middag.  Det är ju tur det går att frysa in det som är kvar.
På kvällen hade vi fikagäster, min kusin med sambo och son. Sen har jag kollat på Melodifestivalen men nu var det ingen låt jag gillade. Det är nog Brolle som är favoriten i final startfältet.

6 kommentarer:

  1. Ja du, frysen kan man vara glad åt många gånger, men det där med antalet personer vid middagsbordet känner jag också igen från det att barnen bodde hemma, antalet runt bordet varierade mellan 2-8;))
    kramizzzzzz

    SvaraRadera
  2. Men kära mor helt ensam )= och du som hade gjort lasagne . Men kan vara skönt för dig äta god maten ensam som du tillagar , alla som känner fa,iljen Forss vet att de kan vara iblad hög ljudnivå hehe.

    SvaraRadera
  3. Jag ville bara skriva och säga att trots att jag är dålig på att uppdatera min vanliga blogg så tittar jag in på din blogg minst en gång om dagen! Jag är så trött efter jobbet att jag oftast inte har inspiration till att skriva. Fullt upp från morgon till kväll helt enkelt. Jag tycker och hoppas att du skaffar facebook, så du kan hålla dig uppdaterad böttre i dina barns liv och i mitt. Där kommer det upp statusuppdateringar och bilder lite då och då :) hoppas att vi ses snart. många kramar!

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte Linda Bengtzing var helt okey! :)
    Visst kan man vara några stycken vid matbordet ibland, vissa dagar har ju barnen kompisar på besök. Och då är det ju klart att man bjuder dom på mat oxå :)
    Ha en go dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  5. Hej!
    förstår precis det där med middagarna. Man vet aldrig hur många det i slutändan blir. Fast hos oss blir det ibland fler och då får man improvisera så det räcker. Våra barn äter dessutom ganska mycket (idrottare) kommer deras kompisar hem så kan det bli slut i kylen.

    SvaraRadera
  6. Jag kommer ihåg hur det var när de bodde hemma.Idag har jag och örjan grillat ute och ätit mat. Kram

    SvaraRadera