onsdag 9 mars 2011

Hundrengöring

Jag har duschat Ludde i dag. Han ska till hundfrisören i morgon och hon vill att han ska vara ren när hon klipper honom. Egentligen skulle han dit nästa måndag men det hade blivit något fel med tidsbokningen , dubbelbokning, så han fick en annan tid redan i morgon . Nu när det blir varmare ute är det mycket lättare när han är korthårig, annars fastnar det snöbollar i pälsen. Jag har klippt honom själv några gånger men det är jättejobbigt. Det tar minst 2 timmar och han står inte stilla,så resultatet blir inte så bra. Men hos frisören sköter han sig bättre. Jag får så mycket värk i kroppen efter att jag klippt honom , så nu lämnar jag alltid honom till henne ungefär var tredje månad. Hon klipper klorna och tar bort hår i öronen ocks

Senare ska jag åka och hämta dottern och några kompisar. Dom är på bio. Väldigt bra ordnat av våran kommun för ungdomarna under sportlovet : Mycket aktiviteter. Tidigare i dag var dom och badade. Både bad och bio gratis.

7 kommentarer:

  1. Vilken liten goding du har.
    Hoppas klippningen blev bra.
    Nytt jobb berättar mer nästa vecka.
    Ha det bara bra kram Anni

    SvaraRadera
  2. Bra där att de satsar på ungdomen under loven!
    Förstår att du får jobbigt efter att ha klippt Ludde, det måste bli konstiga arbetsställningar för dig då!
    Ha det bäst:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Det gör du rätt i som lämnar bort klippningen, det måste ju vara urjobbigt att göra det själv.

    Han är ju så otroligt söt där han har sin lilla handduk runt sig;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  4. Vad bra att ungdomarna har en massa bra grejer att göra på sportlovet och dessutom gratis :)

    Vilken goding du har på bilderna...
    Ha en fin dag !
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nyduschad och fräs kille! :)
    Man bli förvånad att inte det är mer pälsvård på Izor med tanke på att han är så långhårig!
    Får vi se en bild på snyggingen efter klippningen? :)
    Ha en bra dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  6. Sicken liten söting!!!
    Ha en bra kväll!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  7. Jag har också klippt mig idag.Nu har väggarna till våran sommar stuga kommit upp i arkösund. Jag är ledig imorgon så då åker jag dit.
    Ha en trevlig helg. Hoppas du mår bättre nu.

    SvaraRadera