tisdag 29 mars 2011

Kaffe - theservis

I dag får det bli ett inlägg om våran kaffe- theservis. På bilden i går kanske det ser ut som en stor kruka men det är en liten sockerskål som tillhör servisen. Den kommer från min mans föräldrahem .  Den innehåller 12 kaffekoppar med fat , 12 thekoppar med fat , 12 assietter, sockerskålen , gräddkanna , 2 ljusstakar, en liten vas och ett kakfat. Blommönstret är åkerbärsblomma - Norrbottens landskapsblomma. Jag tycker mycket om den här servisen , dels för att den är fin och sen har den ett affektionsvärde för oss eftersom den tillhört makens föräldrar.



Det lilla träskåpet som sockerskålen står på är också något jag gillar. Det är min äldsta son som gjort det i slöjden. Det är så välgjort och fint.

5 kommentarer:

  1. Ohhhh vilken vacker servis, o vad fint det var med krukan på skåpet;)
    Skåpet är ju otroligt fint, vilken duktig son du har;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  2. Den servisen har jag också, fick den av mina föräldrar när jag fyllde trettio år. Men av förståeliga skäl så är det styvmorsviol (Ångermanlands landskapsblomma) på den!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Jag fick en tår i ögat när jag ser servisen.
    Då tänker jag på min mamma och pappa. Hur mycket jag saknar dom. Ha det så bra kram

    SvaraRadera
  4. vilken fin servis, jättevacker
    kramar

    SvaraRadera
  5. men ååååh, jag har samma kaffeservis med en massa delar till. Fick den av min älskade (sorgligt nog avlidna) moster i bröllopsgåva för 30 år sedan!!! Den är en skatt som jag vårdar ömt!! Allt annat finporslin används dagligen, men inte dessa, de har vi bara vid högtidliga tillfällen för jag är så rädd om dom! <3 <3 <3

    SvaraRadera