måndag 21 mars 2011

Måndagslista och snöras

Förra måndagen blev det ingen måndagslista. Men i dag får jag nog ihop en liten :
I dag är jag glad för ...........
* Några besök..... Marknadsbesöket i lördags.
* Restaurangbesöket i går.
* Besöket hos våra vänner i går , det är allt för sällan vi hälsar på hos dom .
* Att yngsta sonen fått besked om att han fick det sommarjobb han ville ha.

När jag kikar in på bloggar från södra delen av landet är det en massa vårtecken på gång. Här är det väl ett vårtecken att all snö glider ner från taket. Men jag hade nog föredragit lite blomknoppar i stället. Det blir mycket jobb för maken att skotta bort all snö. Bilden visar hur det ser ut i dag, hela gången till husets ingång är igentäppt av tung ,blöt snö, så vi måste gå in genom garagedörren.

11 kommentarer:

  1. Vilken tur ändå att ni har en reservväg att ta till sådana här gånger;)!
    Här i E-tuna är det inte mycket snö kvar, härligt att få känna på våren i förskott.
    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Oj ja det var mycket snö!! Här har det sjunkit undan så pass att alla vägar är ganska torra....men på gräsmattan är det fortfarande mycket snö kvar!! Jobbigt med allt skottande!!
    Ha en mysig kväll!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Inga vårtecken här inte. Om man inte räknar att det syns lite grus på cykelvägarna.

    SvaraRadera
  4. för en timme sedan kom jag in efter att ha varit ute i trädgården och rensat lite och kunde då konstatera att vi inte hade någon snö alls kvar
    Sv: jag tycker om dig och din blogg :)
    ha en fin kväll - kramar

    SvaraRadera
  5. Ojoj vad mycket snö......ska jag säga, men nu smälter det som bara den på dagarna, härligt härligt;)

    Härligt att sonen fått sommarjobb;)
    kramizzzzzz

    SvaraRadera
  6. Nu smälter det massa skönt att snön försvinner.
    Snödropparna tittar fram. Snart dags att så lite frön och sätta potatis i hink.
    Vad bra att han har fått sommarjobb. Då känner man sig lugn.
    Kram från söder

    SvaraRadera
  7. På gården här mitt i Stockholms innerstad blommar snödroppar och krokus. Inte nån snö alls kvar. Hälsningar från Kjell & co

    SvaraRadera
  8. Hos oss kikar faktiskt asfalten på vägen fram litegranna, alltid bättre än något!!!
    I dag blir det nog en solig dag, men hujedamej vad det blåser!
    Ha en go dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  9. Oj det var mycket snö som kommit ner från taket.
    Jo det blir tungt för pappa, så då tycker jag min kära lille bror som fyller 20 iår. Kan ge pappa ett handtag =)

    SvaraRadera
  10. Gubben din är stor och stark. Han fixar snön i ett kick. Härligt vårtecken när snön dråsar ner från taket. ;)

    SvaraRadera
  11. Jisses vad snö ni har kvar !!

    SvaraRadera