lördag 19 mars 2011

Marknad

Fredag , lördag , söndag är det marknad i Gällivare. Vi har varit där i dag och gått omkring . Vi handlade bara bröd där . Men det är ju trevligt att träffa folk och prata lite. Det är mycket folk i farten och man träffar alltid någon man känner. Solen lyste och det var ganska skönt ute. Vi åt en souvaskebab där , det var gott men man blir ganska kladdig så vi var tvungen att gå in till dottern som bor i Gällivare och tvätta händerna. Där stannade vi en stund och pratade ,  hennes svärföräldrar var på besök.
I kväll börjar körslaget , är inte så förtjust i det men vet inte om det finns något annat att se på TV i kväll.
Ha en trevlig lördagkväll !

9 kommentarer:

  1. jag kollar på körslaget just nu, det är inte så dumt faktiskt :)
    kramar

    SvaraRadera
  2. Sv: det är en klippt lhasa apso och den andra är en tibetansk spaniel

    SvaraRadera
  3. mums,va gott med kebab:))här blev det också körslaget...nattinatti/kramar

    SvaraRadera
  4. ja souvaskebab det är gott det :) (men dyrt...)

    SvaraRadera
  5. jag gillar marknader :)

    ha nu en skön söndag <3
    kramar

    SvaraRadera
  6. Vad länge det är sedan man var på en marknad!
    Man kan nästan fynda vad som helst, från stort till smått!
    Önskar dig en fin dag i solen och värmen :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  7. sv.jo du min son har också åkt för att kolla lule matchen:)spännande nu,väntar på förlängningen(3-3) jag sitter o lyssnar på radion.
    Vi har varit hela f.m o kollat sonens matcher i ishallen.Så jag var lite kräkless på hockey faktiskt.Jag o dottern tog hästen på byn,hon tolkade bakom med boben,mysigt.......nu blir det förlängning,håll tummarna/kramar

    SvaraRadera
  8. Mysigt med marknader!!! Hoppas att du hittade något du gillade!!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  9. Marknader är mysigt o kebab är gott;)
    Jag såg halva körslaget o det tyckte jag var riktigt bra;)
    kramizzzzzz

    SvaraRadera