onsdag 23 mars 2011

Ny butik

I dag öppnar en ny butik här i Gällivare : Kapp Ahl. Det gillar jag , tycker dom har kläder som passar mig. Men tyvärr kan jag inte åka dit nu , har ingen bil hemma. Det är säkert mycket folk när det är invigning så det kanske inte gör så mycket att jag inte kan  vara där. Men i morgon kanske.....
Dottern har friluftsdag i dag , hon är på Dundret och åker slalom. Solen skiner och det är skönt ute så det var ju tur för dom.
( Nu har jag lärt mig hur man byter färg på texten.)

8 kommentarer:

  1. vilka fina ljuslyktor :) så du bor i Gällivare, vi har åkt genom där på semestrar vi gjort norrut
    ha det gott - kramar

    SvaraRadera
  2. Söta lyktor!
    Där uppe i Gällivare har Izor en brossa som bor.
    Ha en fin dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  3. Vilka fin lyktor, sådär lantligt romantiska som jag gillar!
    Kapp Ahl är en bra affär, hittar alltid något till mig själv och barnbarnen.
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Sv: jaså i Koskullskulle, är det inte därifrån många skidåkare i elitnivå kommer ifrån? kan turister också få åka ner i den gruvan?
    jo, visst kan man få många glasögon för det priset men mina glasögon har alltid varit dyra, över
    10 000 kr har de kostat
    kramar

    SvaraRadera
  5. Alltid kul när någon ny tittar in, lika gamla är vi också ser jag. Vad snö ni har, då ska ju inte jag klaga.. Här är det delvis barmark redan men ingen riktig vårkänsla än.

    SvaraRadera
  6. Ja, heja Norrland vi spar vårtecknen!

    SvaraRadera
  7. Vilka söta små ljuslyktor!! Roligt med en ny butik! Hoppas att du fyndar stort när du kommer dit!
    Ha en bra kväll!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  8. Ohhh vilka fina lyktor du har, kul med nya butiker o säkert en massa special-erbjudanden;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera