tisdag 15 mars 2011

Utmaning och facebook

Jag har haft fullt upp att lära mig en ny sak : Facebook!!  Så nu har jag blivit ännu mer datanörd. Men man måste hålla sig uppdaterad verkar det som.
I går blev det ingen måndagslista , får nog lägga ner det , tycker jag skriver nästan samma saker varje måndag. Men det är klart  i går var jag glad för att jag gått med i facebook , det var ju en ny sak.
Nu ska jag ta mig an en utmaning som jag fått av två bloggvänner Anne-Lie och Carina . Den går ut på att jag ska berätta 8 saker om mig själv. ( Och egentligen skicka den vidare till 8 andra bloggare med färre än 100 följare, men väljer att inte göra det.)
Ok här får ni veta 8 saker om mig :
* Jag är äldst i en syskonskara på tre, har två bröder.
* Jag har varit sjuk sen -94. Inte jobbat sen -00. Sjukskriven . Sjukpension sen juli -05.
* Jag är pedant. Gillar ordning och reda.
* Jag sminkar mig nästan aldrig, bara vid festligare tillfällen.
* Jag gillar husvagnsliv på sommaren. Det är så kravlöst och skönt.
* Min " äldsta " vän (som ej är släkt med mig ) heter Eva. Alltså längsta vänskapen ej åldern. Hon är lika ung som jag. Vi har varit vänner sen vi var 5 år, och är det ännu.
* Jag har alltid på mig mina svarta adidasbyxor hemma. Men nu börjar det bli kris , dom håller på att rasa sönder. Skulle köpa nya likadana förra vecka men det var inte det lättaste, fanns inte rätt storlek.
* För 3 månader sen var jag analfabet vad gäller datorn och dess funktioner med blogg , foton m.m. Kunde inte ens göra ett @ eller ! ? eller flytta ner en rad när jag skrev .

Ja det var ganska svårt att komma på 8 saker om sig själv men det gick till slut.

7 kommentarer:

  1. Vi blir mer och mer datanördar även i med stigande ålder. Det är väl härligt. Gillar plus 70-bloggar.

    SvaraRadera
  2. Det är på både gott och ont det där med att vara en datanörd;) Ibland blir familjen ANINGENS irriterad när jag sitter för länge, men det är ju så kul att läsa bloggar och vara inne på FB!

    Kul att du sökte upp mig där på Facebook:)!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. kul att veta lite mer om dig:))dina brallor är säkert mysigt sköna:))

    tackar så mycket för gratulationerna:))kul,jo bloggen vindsromantik är min mors:))kramar från jejje

    SvaraRadera
  4. Hej
    Tack för din gulliga kommentar på bloggen.
    Dotra, "här ovanför" fyllde år, så det blev ett litet kalas i går, ett större väntas senare.
    Det där med Facebook är inte min grej, det räcker med mina två bloggar, nej, jag har ju tre, funderar på en 4;e hihi.

    Önskar dej underbara vårdagar
    Kram Maggan
    http://vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  5. Ja jösses, vad gjorde man om inte blogg o facan fanns, skämt åsido, måste ju ändå erkänna att det är skojsigt;))

    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  6. Bloggen och facebook är så roligt :)
    Man har fått så många goa vänner! Men visst tar det ganska så mycket tid med bloggandet, man vad gör det när det är så roligt :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  7. AFA Försäkring16 maj, 2011 10:49

    Hej!
    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du har sjukersättning från Försäkringskassan.
    Du kan ha rätt till ersättning från oss om du har jobbat på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).
    Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring
    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.
    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst
    Vänliga hälsningar
    Julia
    AFA Försäkring

    SvaraRadera