fredag 8 april 2011

Recept på chililax

I går åt vi en jättegod laxgratäng som jag lagade för första gången. Receptet har jag skrivit av från någon blogg , minns inte vems. Här kommer receptet :

4 portioner
* 4 Laxfileér ( jag hade 6 )
* 2 dl Creme fraiche smak chili-paprika
* 1 Stor röd paprika
* 100 gram Fetaost
* 2-3 msk Sweet chilisås
* 1 knippe sparris
* Flingsalt

* Smörj en ugnsform. Lägg sparrisen i botten , strö över flingsalt. Lägg sedan på laxfileérna,
* Blanda creme fraiche, smulad fetaost, chilisås och finhackad paprika, Fördela röran över fisken.
* Tillaga mitt i ugnen i  200 grader ca 30 minuter.

* Servera med kokt potatis eller ris , sallad och ev. chilisås.

Ha en trevlig fredagkväll !

10 kommentarer:

  1. Lax som är så himla gott, vare sig den är rökt, gravad eller tillagad i ugn.
    Det här receptet ska jag testa, kanske redan i helgen...vem vet;)?
    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. låter jättegott :)
    ska jag spara, tack för det...

    ha en massa helgskoj nu <3
    kramar

    SvaraRadera
  3. det låter jättegott, ska nog också ta och testa det
    en fin fredagkväll till dig också - kramen

    SvaraRadera
  4. Mmmmm det där låter supergott, måste testas;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  5. Tycker ni alla boggare som kommenterat här, det var super gott, mamma är en bra kock =)

    SvaraRadera
  6. Lax är en super duper god rätt :)
    Måste absolut testas!
    Ha en fin eftermiddag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  7. Måste prova. Ha en trevlig helg kram

    SvaraRadera
  8. mums,lät smaskens:))lax är såååå gott:)

    här har vi gjort creme brulee till efterätt,jättegott.Första gången jag gör det/kram

    SvaraRadera
  9. Psssst....du har en liten sak att hämta inne hos mig!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera