söndag 1 maj 2011

Inlägg nummer 100 !!

Det här är mitt 100.e inlägg. När jag började blogga i Januari kunde jag inte tänka att det skulle vara så roligt , att jag skulle bli en sån "datanörd" som fastnar vid datorn. Att jag skulle få bloggvänner som vill läsa det jag skriver om . Vissa dagar känns det mindre inspirerande , men som det känns nu så blir det nog 200 , 300 .............. inlägg till.

I går var vi ju bjuden till vänner på en jättegod trerätters middag , det var precis som i TV-programmet  "halv åtta hos mig".
Till förrätt fick vi en rostad toast med skagenröra och räkor.
 Varmrätt en mustig köttgryta med ris , sallad , bröd.
Och efterrätten var efter ett recept från just ovannämnda program. Vet inte vad den heter men på det frusna i glaset som hade glassliknande smak var det lite kakaopulver, snabbkaffepulver, vaniljsocker och ett äggskal som innehöll en skvätt konjak som skulle hällas över  och blandas ihop. (äggskalet kastades bort).
Trevliga människor till det och kvällen var toppen !!

8 kommentarer:

  1. Grattis till 100.........

    SvaraRadera
  2. Tack till den fina, underbara och gulliga människa som inspirerade dig till att börja blogga;)))))
    Nä skämt åsido, alltid lika roligt att kika in hos dig!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. härligt,visst är det kul att blogga:))hoppas på många inlägg framöver:))))

    efterätten ser gudomligt god ut/kramar

    SvaraRadera
  4. Grattis till alla inlägg...:-)!
    Efterrätten ser riktigt smarrig ut!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  5. grattis till det hundrade inlägget
    vilken trevlig kväll med god mat
    kramar

    SvaraRadera
  6. Grattis grattis o fortsätt du att blogga, det är alltid lika trevligt att kika in här;)
    Middagen låter ju supergod;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  7. Grattis till dig. Du ser ju att det är kul.Jag skulle vilja ha receptet på efterrätten. Kram till dig.

    SvaraRadera