söndag 22 maj 2011

Min gungstol




I dag får det bli ett inlägg om min gungstol som står i vårat vardagsrum.
 Den har tillhört min farmors släkt . Jag har fått den av min farbror som inte hade plats för den när dom flyttade och hans barn ville inte ha den . Den är ca. 70 år gammal . Färgen är orginal , man ser hur nött den är på armstöden där många händer vilat under åren . Tyget är såklart nyare .
Den nedersta bilden är tagen för 49 år sedan . Det är jag som står bredvid samma gungstol , min farfar håller min kusin Ewa i famnen. Jag har fotat av bilden från hennes album.
Jag tycker om gungstolen . Det är lite speciellt när man vet att den varit i släkten så länge.

9 kommentarer:

  1. gungstolen är jättefin och blir förstås värdefullare genom att det varit i släkten så länge
    kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, den ska du vara rädd om!
    Det är alltid roligare när det finns en historia bakom föremålen och ännu roligare när den funnits i släkten.
    Hoppas du har en riktigt bra söndag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. En riktigt fin släktklenod!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Sv: vad jag tycker synd om dottern, blir riktigt ledsen för hennes skull, hoppas att hon får komma till Liseberg en annan gång och då måste vädret vara bra
    kramar

    SvaraRadera
  5. Ohhhh vilken vacker gungstol, underbart minne o vad härligt att få ha den hemma;)
    Vilken fin bild;)
    kramizzzz

    SvaraRadera
  6. vilken vacker gungstol, skulle jag med vilja ha =)

    SvaraRadera
  7. Mysigt med gungstol, jag har alltid önskat mig en sådan :)
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  8. den var fin och väldigt värdefull förstås då den funnits i er släkt så många år...

    själv är jag hemma och kurerar min sjuka lilleman..
    ha en go måndag <3
    kramar

    SvaraRadera
  9. Vad roligt det måste vara att få ha en så gammal sak i sin ägo.

    SvaraRadera