måndag 2 maj 2011

Våreld



Jag har nästan alltid en sån här blomma hemma :  köper man den på våren heter den våreld och på hösten höstglöd. Den är så fin med sina små blommor tycker jag. Håller ca. 1-2 månader hos mig, men eftersom det är en billig krukväxt är det bara att förnya när den gamla blommat färdigt.

Krukan som blomman står i är en som betyder mycket för mig. Jag fick den av min svärmor (som inte finns hos oss sen 20 år snart 21 år sen) .Kommer ihåg att jag tyckte den var så fin hos henne , och en dag kom hon med den till mig fylld med blommor hon plockat i sin trädgård. Jag gillar den ännu jättemycket.

7 kommentarer:

  1. Krukan är jättefin, vad roligt att ha kvar som ett minne av din svärmor!

    Jag har skickat hjärtat till dig idag. Min mail har jäklats så jag har inte kommit in förrän häromdagen. Men nu är det på väg:)

    Sv: klänningen visar jag när jag är färdigstylad;)

    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Den krukan känner jag igen. Den har Maria Söderholm gjort. Våreld är en vacker blomma.
    Kram till dig

    SvaraRadera
  3. Jättefin kruka. Var rädd om den.

    SvaraRadera
  4. jag tycker också om den växten, har faktiskt tre sådana i ett fönster nu, jättefin kruka
    kramar

    SvaraRadera
  5. Ohh vilken vacker kruka o blomman som står i är superfin, jag gillar också dessa "eldar" ;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  6. Fina blommor :) visst är dom ganska lättskötta oxå? Och krukan var vacker!
    Kramen på dig vännen♥

    SvaraRadera