tisdag 14 juni 2011

Altanbygge på G




Nu var det några dagar sedan jag gjorde ett inlägg . Vi har bara en dator som fungerar just nu så jag har inte varit så mycket vid den .

Värmen vi hade försvann i söndags , då blev det kallt . Men i dag har det varit skönt , soligt och lagom temperatur . Det är mycket pollen i luften , alldeles gult på trädgårdsbordet , fönster och fönsterblecken .

Peter har börjat altanbygget . Det går snabbt när han sätter igång . Blir säkert jättebra.

I går var jag till läkaren på ett längre diabetesbesök . Han förklarade vad som händer i kroppen och hur jag ska leva med denna diagnos . På måndag nästa vecka ska jag träffa diabetes-sköterskan , det är med henne jag kommer ha den mesta kontakten . Av henne ska jag få en blodsockermätare så jag kan kolla det hemma . Senare ska jag även träffa dietist , ögonundersökas och fotvårdsbesök .
Har fått medicin också . En tablett som hjälper kroppen att bilda insulin . Och en tablett som är blodförtunnande eftersom jag har så många riskfaktorer för att få hjärtbesvär.

I morgon ska jag och klippa mig . Det ser jag fram emot .

11 kommentarer:

  1. Har aldrig tänkt på att det är så många människor inblandade, men det är mycket som ska klaffa så du ändå får ett drägligt liv!

    Att få bort lite hår är alltid skönt, annars blir det så svårskött. Min frisyr är perfekt: handdukstorka, rufsa till...färdigt!;)

    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Hoppas du blir fin i håret :-)

    Det blir en stor och bra altan ser jag.. Händig man :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du kommer säkert bli jättefin i håret.
    Vi har också haft mycket pollen på våra fönster och bord. Alldeles gult.

    SvaraRadera
  4. Det är mycket du måste gå igenom o fixa efter din diagnos, men det är säkert ett måste så att allt ska flyta på sen o att det ska vara lättare för dig;)

    Besök hos frissan, det är bland det bästa som finns;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  5. pssst. vad härligt med en ny altan;)))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  6. Härligt med altan :) blir tak på oxå förstås?
    Härligt att få klippa bort lite hår nu när sommaren är här :)
    Ha en fin dag!
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  7. Wow, det blir en rejäl altan! Vad roligt att möblera och "pynta" den när den blir klar!
    Rörigt med allt som man ska hålla reda på när man får diabetes! Viktigt att man får vettig information och stöd!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  8. vilken stor och härlig altan det kommer att bli
    bra att du får all hjälp du behöver nu med din diabetes
    bamsekramar

    SvaraRadera
  9. Vad fin altan det kommer att bli. Bra att du har koll och hjälp på diabetes. På söndag har jag och örjan varit gifta 30 år tänk vad tiden går fort ha de så bra som du kan kram

    SvaraRadera
  10. Hej Maria
    Så ledsamt med dina besvär, hoppas du kan känna glädje i alla fall.
    Nu byggs det i stugorna, skönt med en stor altan.

    Kram Maggan
    http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  11. Hejsan vännen, du har något inne hos mig;))

    kramizzzz

    SvaraRadera