fredag 10 juni 2011

Varm skolavslutning

 I dag har det varit skolavslutning för Sara . Härligt för henne med sommarlov.

Min kusins flicka tog studenten så jag har varit på skolgården när alla glada studenter släpptes ut . Efter det var det studentfika hemma hos dom . Jättegod smörgåstårta som hennes morfar ( min farbror ) gjort . Och tre andra olika tårtor  fanns det också .

Man ska ju inte klaga när sommarvärmen kommit men nu är det olidligt hett här . Måste nog vara något värmerekord tror jag . Vi har 30 grader i skuggan och 30 inomhus.
Sara har åkt till utomhuspoolen och bada med några kompisar.



Här är våran termometer , det är mulet men solen har lyst lite så den visade 40,3 ett tag. Svettigt !!

9 kommentarer:

  1. här har det stekt rätt rejält från solen oxå...vill dock inte klaga då jag väntat på solen och värmen länge nu :)

    låter som du haft en fin dag med avslutning och studenten...
    kramar goa

    SvaraRadera
  2. Här har värmen oxå böljat i dag!
    Men visst är det underbart med värme och sol :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  3. så det är du som tagit värmen, här har det varit kyligt och regnigt
    kramar

    SvaraRadera
  4. Ja nu har vi i norra Sverige både varmast och ljust dygnet runt. Härligt. Dotterns bal blev perfekt och nu är det en vecka kvar till de kan ta på sig de vita mössorna.

    SvaraRadera
  5. *pust* Jobbigt att vara student i sån väder... men det är ju iof bättre än regn...

    Hoppas du får en riktigt mysig lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Man blir så glad av studenttider =) Alla är så lyckliga!

    SvaraRadera
  7. Jag gillar sol o värme, men i helgen tog det priset tycker jag, jisses, man blev nästan lite svettig;)
    kramizzzz

    SvaraRadera
  8. mums ,vilken god mat:)vilken hetta vi har haft,skönt med lite svalare.Man blev ju däckad,svårt att sova i värmen,eller hur?

    kramar

    SvaraRadera
  9. Ja jag hörde på radion att ni har haft det riktigt varmt där uppe! Här har det varit lite så där...torsdagen regnade bort, fredag eftermiddag klarnade det upp men någon riktig sommarvärme har vi inte haft!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera