måndag 25 juli 2011

Några boktips



I dag blir det lite boktips :

Författarna till de två böckerna ovanför är två systrar , Camilla Grebe och Åsa Träff .
Den första boken "Någon sorts frid " har jag läst tidigare och den senaste " Bittrare än döden " har jag läst nu i sommar .
Det är lite annorlunda spännande böcker , psykologisk thriller . Huvudpersonen i båda böckerna är Siri , en psykolog - psykoterapeut . Mordfall som nystas upp till slut , men även vardagen för Siri och personer runt henne .
Jag ser fram emot fler böcker av dessa två systrar .





Här är tre läsvärda böcker av författaren Katerina Janouch :  "Bedragen " , "Systerskap " och den jag nyss läst " Hittebarnet " .
Här i alla böckerna är huvudpersonen Cecilia Lund , en barnmorska .
Dom handlar om polisfall men också mycket om Cecilias privatliv , arbete och hur hon dras in i olika spännande händelser .  Jättebra böcker !


I dag har jag varit hemma hela dagen . Vi har haft besök av vänner på dagen .
Peter har gjort palt i dag , mycket gott ! Hanna och Tommy har varit här och ätit .
Nyss cyklade Peter iväg till jobbet , första skiftet efter sin semester . Han jobbar nattskift hela veckan .

7 kommentarer:

  1. Då tackar jag dig oxå för dina boktips vännen :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  2. Såg hos min namne (och granne) här ovan att du hade boktips så jag tittar in och kikar :)
    Jag läser ganska mycket så dom här boktipsen tar jag med mig, tack så mycket.
    Jag har läst en bok av Katerina Janoush, den handlade om hennes liv med sin alkoholiserade man. Anhörig tror jag den heter.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. De översta böckerna har jag inte läst, men det kommer jag att göra;))
    De tre av Katarina Janoush har jag läst o jag tycker att de är såååå bra;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  4. Jag håller på att avverka dem böckerna med Katerina och dem är såå bra :)

    Hoppas allt är väl med dig :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. tack för boktipsen :-)
    jag har bara läst en bok av Katewrina Januch o den handlade om droger.. den var bra..

    så då var se,estern slut... tråkigt... men det kommer ju många fina helger frampå..

    ha en godnatt!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack för tippset om bra böcker!
    Vid lite vit färg kan göra, så fina möblerna blev!

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  7. vad mycket bra böcker :) jag har läst några av Janouch's böcker
    kramar

    SvaraRadera