fredag 8 juli 2011

Premiär - ätit på nya altanen


Jag får idéer om allt möjligt när jag läser andra bloggar , det är bra med inspiration . Jag såg att min bloggvän Marie  hade planterat en blomma i en gammal mjölkhink , då kom jag ihåg att jag har en liknande liten sån i ett skåp där den stått oanvänd i minst 25 år . Så jag "härmade" henne och planterade en blomma i den . Blev så fint men det var inte lätt att köpa en uteblomma nu , alla är så utblommade .




I dag har vi premiär- ätit på våran nya altan . Den har varit färdig ett tag men vi har fått vänta på dom nya trädgårdsmöblerna tills nu . Den är inte helt färdig men får se ut så här i år . Vi har inte bestämt om vi ska ha tak över en del av altanen eller bara ett räcke runt den . En trappa ska också dit .


Ha en trevlig fredagskväll !

7 kommentarer:

  1. Kan ju alltid vara bra med ett tak, då kan man ju sitta ute och äta fast det regnar!
    Mysigt ser det ut :)
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  2. jättefint blev det, vi har tak över hela, då kan vi sitta där även när det regnar och det är bra
    räcke har vi också
    fint med blommorna också
    bamsekramar

    SvaraRadera
  3. Oj, vad kul att jag kunde inspirera dig, känner mig lite stolt faktiskt!!
    Vi har tak över hela altanen, men jag skulle nog vilja ha en del utan så man kan sola. Men å andra sidan, man kan inte få allt här i världen;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Det var jättefint :)
    Bra med inspiration...

    Fin altanen blev :)
    Må gott fina du <3
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Vad fin uteplatsen blev. Roligt när det blir färdigt. Vi har det så bra på semesten Jonas, Mariann och Tommy är här hos oss. Ha det så bra kram till er

    SvaraRadera
  6. Det blev jättefint :-)
    Åhhh det såg nästan ut som Zingo som sprang ut på altanen...

    Jättefint med blomma i en mjölkkanna. Har oxå en fast inomhus med fuskgräs i ;-)

    Ha en härlig lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad fint ni får det på altanen o vilka snygga möbler;))
    Vi har både tak o utan tak, riktigt skönt att kunna alternera;))
    kramizzzz

    SvaraRadera