tisdag 16 augusti 2011

Dietistbesök och en fin skål



I dag har jag varit på mitt första besök hos dietisten som jag fått en tid hos p.g.a diabetesen . Jag har ju fått en hel del information och broschyrer tidigare om kosten av diabetessköterskan men det var trevligt med ett samtal hos dietisten .
Jag fick även ställa mig på vågen och den visade positiva siffror . Ca - 7 kg ! sen i slutet av maj . Kan inte veta exakt eftersom det här var en annan typ av våg som drog av klädernas vikt , det var inte en sån våg på vårdcentralen . Och hemma har jag en våg man inte kan lita på , ingen digitalvåg . Men helt klart att koständringen gett bra resultat .

Den  lilla glas-skålen på bilden fick jag när jag prenumererat på 3 nummer av inredningstidningen Allt i Hemmet . Det är en Marimekko skål från Iittala . Jag tycker den är så fin .

4 kommentarer:

  1. de skålarna är jättefina :-)

    Grattis till viktminskningen :-)
    Men vad har du ändrat i kosten för att tappa så många kilon så snabbt??

    Ha en riktigt fin onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har också fått den skålen på samma vis som du :) Jag älskar den, tycker den är så fin!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul när man går ner i vikt det är bra för hälsan. Jag hörde av en som hade diabetes och den ändrade kosten och det försvann så det är ju positivt. Fin skål kram

    SvaraRadera
  4. Jättefin skål;))

    Grattis till viktminskningen, vad duktig du är;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera