fredag 2 september 2011

En trevlig kväll och en födelsedag



Kvällen i går var jättetrevlig . När vi kom till bion var röda mattan utrullad och marschaller tända . Innan filmen var det "mingel" i foajén med bubbeldricka och tilltugg på tandpetare på en tallrik , ljus tända . Det kändes ovant och lite lyxigt .

Filmen hette "En enkel till Antibes" med Sven -Bertil Taube i huvudrollen . Filmens regissör och producent var också där och berättade om filmens uppkomst . Den är inspelad i Luleå , Älvsbyn och i Antibes i Frankrike . Det var första gången dom hade en förhandsvisning för "vanligt" folk . Det är så att Grand Hotel ägaren här har gått in med en summa pengar till filminspelningen och en som bor här var platschef för den. Det var därför den visades här . Filmen var bra tycker jag .

Efter den var det middag på hotellet . Då hade röda mattan flyttats dit . Vi blev bjudna på en jättegod buffé och efterrätt . Även vin eller öl för dom som ville . Men eftersom Peter skulle och jobba nattskift så blev det Ramlösa för vår del .
Underhållning av några trubadurer .

Jag borde så klart haft kameran med och fotat lite diskret men det kom jag på där .

Fötterna på bilden är en gammal bild från fotoalbumet . Dom tillhör dagens födelsedagsfirare .

Här är fötterna i luften igen med skor på . För lite mer än 50 år sen .

På bilden nedan är skorna i dag . Ja , det är jag som fyller år i dag .



Önskade mig en orkidé av maken . Han skickade mig till blomsteraffären för att välja den själv. Hoppas den ska trivas hos mig . Jag tycker den är så vacker . Har bara haft fejkorkidéer tidigare .

10 kommentarer:

  1. Naturligtvis gratulerar jag dig här också, gjorde det på FB tidigare idag!
    Nog klarar du av orkidéen, ställ den i västerfönster, vatten varannan vecka. Men kom ihåg att den inte gillar att "bli blöt om fötterna", så låt det rinna av innan du ställer tillbaka den i krukan!
    Söta bilder på dig som liten, kul att ha dina första skor kvar:)
    Grattiskram♥

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till dig vännen!
    Visst är det roligt att ha sina första skor kvar, det har jag oxå :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis på din födelsedag;))
    Jag tror alla gåner att den där orkidéen kommer att trivas hemma hos dig;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  4. GRATTIS på födelsedagen vännen, den firade du ju igår med film och middag :)
    bamsekramar

    SvaraRadera
  5. Hej Maria
    Vilken kväll, det är inte många som får uppleva något sånt. Grattit!
    Och stora Grattiskramar till dej, födelsedags barnet!!!

    /Maggan
    http://vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. Grattis till dig.Trevlig dag du fick.Blomman är fin kram

    SvaraRadera
  7. Grattis!!! Du verkar ha haft det hur fint som helst!! Trevlig Helg! Kramar Maria

    SvaraRadera
  8. Grattis i efterskott från Kjell och Birgitta, förkylda i stugan. Din bror är dålig på att komma ihåg födelsedagar......

    SvaraRadera
  9. Grattis till dig!
    Vad fint ni haft med röda mattan och allt ;) låter jätte mysigt...
    Fin orkidé du fick, tänk så länge ni ska trivas tillsammans.
    P.s vad söt du var på bebis kortet.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  10. Grattis i efterskott!!
    Vilken söt bild på dig!

    Du valde en fin färg på orkideén. Jag gillar dom vita :)
    Jag har för första gången i våras, lyckas få en orkideé att blomma om. Jag vattnar lite en gång i veckan, har dom ljust men inte i sol.
    Kram kram

    SvaraRadera