tisdag 18 oktober 2011

Dålig sömn




Sömnproblem är vanligt när man har fibromyalgi . Det är många nätter som jag ligger vaken p.g.a värk . Ibland störs jag av en partner som lever om när han sover . I natt var det en kombination av både och . Somnade vid halv fyra tiden .
Tur vi har ett extra sovrum med bäddsoffa och att det finns bra böcker . Jag brukar inte ligga och stressa upp mig för att jag inte kan sova . Kan ju ta igen det på dagen , har sovit två timmar på förmiddagen .

Just nu läser jag en bok som Natascha Kampusch skrivit , som heter 3096 dagar . Det var så många dagar som hon hölls fånge i en källare sen hon blev bortförd som tioåring . En gripande bok om hur överlevnadsinstinkten kan få en att anpassa sig och överleva en sån fruktansvärd situation .

Jag har tittat på bilder av stugan vi nyss köpt och drömmer mig till sommaren när vi får börja fixa till det där . På översta bilden är en liten bänk som är framför en grillplats . Ett mysigt läge . Sitta där och njuta , man ser havet nedanför .......... På den nederst bilden ser man inte bänken , den är bakom blommorna och buskarna . Men utsikten mot havet syns .

9 kommentarer:

  1. myyyyysiga bilder... förstår att du längtar till sommaren nu :-)

    jag har oxå sovit oroligt och gör det ofta. har svårt med djupsömnen. tr mycket låg dos av antidepp med sarotén till kvällen och de hjälper, men bara lite... har du testat ngn med?
    jag brukar inte heller stressa upp mig om jag inte kan sova för är jag bara ledig/sjukskriven så har jag ju möjlighet att anpassa min dag efter måendet :-) Det är värre om man har mycket på schemat eller när jag arbetstränade.. helt omöjligt blev det då...

    Den boken ska jag oxå ta & läsa, den verkar gör bra :-)

    Zingo gillar inte regn... me när han väl blivit blöt då kan han gå hur långt som helst ;-)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det känns som en evighet innan vår och sommar, men det kommer bara att svischa till så är vi där!

    Vad bra att du inte blir stressad när du inte kan sova, lätt hänt att man gör det. Har läst att man ska göra som du gör, läsa eller se på TV, till man blir så trött att man faktiskt kan sova.

    Här har vi rena rama höststormen, det regnar och blåser som bara den. Jag hann iaf ta min promenad idag, så nu kan jag med gott samvete sitta inne;)
    Kram♥ på dig!!

    SvaraRadera
  3. Vad ledsamt att ha värk så man inte kan sova. Men du verkar hantera det bra :)

    Vad härligt att sitta och planera inför kommande stugsäsong, jag hoppas få göra det jag också nån gång i framtiden ;)
    Ha det gott vännen!

    SvaraRadera
  4. jag känner till det där med att inte kunna sova och att ha värk, bra att du kan ta igen lite under dagen istället
    tänk att vi redan längtar efter sommaren, för det gör vi väl lite till mans
    kramar vännen

    SvaraRadera
  5. Tack för rara kommentarer hos mig ;)
    Hoppas denna natt blir bättre, det är ju så trist att inte få sova då man behöver...
    Tur du tagit igen något nu idag.
    Tänk vad ni ska mysa, ladda batterierna och bara vara i er fina stuga :)
    Havet så nära så det blir nog många dopp varma sommar dagar.
    Ha det gott!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  6. vilken bok,jag har bara hört talas om den.Fina bilder från stugan,förstår att du längtar att få pyssla där.Ha en bra kväll,hoppas du får sova/kram

    SvaraRadera
  7. Det där att inte kunna sova för värk, det är ingen höjdare, men som du skriver, ingen idé att hetsa upp sig o som tur är så finns det ju en massa bra böcker att läsa;))
    Vad mycket härligt ni har att se fram emot, tänk dig i vår när du siter där på bänken o bara njuter;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  8. SV tack snälla för grattishälsningarna;)) kramizzzzz

    SvaraRadera
  9. Åhh,vilka vackra bilder,förstår dej om du längtar till våren och sommaren:)
    Det är ett elände att inte kunna sova,jag har samma elände,svårt att somna och vaknar lätt och ofta.Min man lever oxå om bredvid mig och en snarkande hund...hi..hi...Man blir lite "van"vid att alltid vara trött men en del dagar är det sämre,det sätter sig på humöret.Skönt att du vilat en stund,många kramar <3

    SvaraRadera