tisdag 4 oktober 2011

Kanelbullens dag



Kanelbullens dag , vem har hittat på det ?  Men jag går ju på det och köpte såklart några stora kanelbullar när jag var och handlade på Coop i dag . Inte lika goda som hembakade men helt ok . Jag äter nästan inget fikabröd nå mer sen jag fick diabetes .  Känner mig inte ens sugen , kan lika gärna dricka bara kaffe . Men om jag går på kalas brukar jag fika lite .

Vi börjar fixa lite för vintern här . Maken har bytt däck på en bil . Man vet aldrig när snön kommer . Det är minusgrader på kvällen - natten och regnar nästan varje dag så det kan vara halt på vägarna .
Jag har tömt husvagnen på lite grejer . Den ska föras iväg till vinterförvaring i ett husvagnsgarage i en by några mil härifrån . Vi har haft annons på blocket och provat sälja den men det är ingen som nappat . Går nog bättre att sälja till våren . Nu när vi köpt stuga vill vi inte ha kvar den .



Det finns så mycket fina blomdekorationer att köpa nu . Det här gulliga ♥ köpte jag på Interflora tidigare i höst . Fastnar ju alltid för hjärtan ♥ ♥ ♥

I kväll blir det TV -tittande . Först  "Halv åtta hos mig" sen "Äntligen hemma" som börjar i dag .

7 kommentarer:

  1. Jag tror också intresset för husvagnar blir större framåt våren.
    Ikväll är våra två TV-apparater paxade, J ska se hockey hela kvällen och Saga och Sanna Top Model och Desperate Housewives.
    Tur jag har datorn;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Vi har också firat med kanelbullar idag! Synd att du inte kan äta dem längre men det blir nog så när man inte ätit sött på länge så blir man inte sugen på det alls. Jag tillhör tyvärr katergorin som kan strunta i maten bara jag får efterrätten... Ett sockerberoende som heter duga här! Ha det så bra och lycka till med annonsen! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. så det är redan däckbyte på gång hos er, jag såg att det kunde komma snö, var det på torsdag, däruppe
    det är alltid lättast att sälja husvagnar på vårkanten
    kramar

    SvaraRadera
  4. ha ha,handelns knep:))men jag har också gått på det.....bullar är gott.Lycka till med husvagnsförsäljningen/kramar jejje

    SvaraRadera
  5. Jag som älskar att fika åt bara en(!) kanelbulle igår. Fast det går ju att fira lite idag också... och i övermorgon... och... ;)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  6. Inga kanelbullar för mig i går. Men det få bli en annan dag, det är många dagar på året :)
    Hoppas dennna kommentar kommer fram har strulat flera dagar. Du ska inte tro jag glömt dig :)
    Kramen fina du♥

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Blev kanelbullar här oxå....tänk att man går på allt..:-)
    Föstår att ni vill sälja husvagnen nu när ni hittat er drömstuga. Något vi oxå vill göra någon gång i framtiden!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera