tisdag 6 december 2011

Lussebullar och överraskning ♥



I dag har jag bakat lussebullar . Det är något som jag alltid tycker känns jobbigt innan det är gjort . När man har ständig muskel - ledvärk så tar det på krafterna .
Någon jul har jag beställt lusselängder från bageriet , det går ju det också . Men känslan och doften av hembakade är viktig för mig . Nu känner jag mig nöjd .
Samma sak är det med pepparkakorna . Hoppas jag orkar baka det också .




När posten kom i dag så fick jag en glad överraskning . Ett brev med två fina vita hjärtan som min gulliga bloggvän Marie hade skickat till mig .
Hon hade tidigare en bild på sin blogg på hjärtat hon köpt på IKEA , "Yrsnö" i 4-pack . Jag hade bett min dotter Hanna köpa dom till mig när hon var på IKEA men dom var slut . Det skrev jag i min kommentar på Maries inlägg . Hon är så snäll så hon tyckte att jag får två av hennes hjärtan eftersom jag blev utan ♥♥ .
Tack Marie !


9 kommentarer:

  1. Som sagt var, det var så lite så. Jag behövde ju bara två av dem och jag visste att du tyckte de var fina:)
    Oj vilka lussebullar du bakat, så där fina ser inte mina ut de gånger jag gett mig på att baka dem;)
    Hoppas du får en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Mmmmmm vad gulligt av Marie, de är ju så söta dessa hjärtan;))

    Vad duktig du är som bakat lussebullar, det är ju så trist att kroppen ska styra hela tiden, just nu har jag ondare än ont i händerna, men det var det värt;)

    kramizzzzz

    SvaraRadera
  3. vilken snäll bloggvän Marie är :)
    fina lussebullar
    kramar

    SvaraRadera
  4. Sv: nä de har inte alls så långt till skolan, det är jag som är så fjantig som hämtar dem;)
    Det är egentligen bestämt att de får skjuts på morgonen och de ska gå hem efter skolan, men oftast så tycker jag så synd om dem så jag åker och hämtar dem! Jag får alltså skylla mig själv:))
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Vilka fina lussekatter(som köpes)haha, mina brukar se vanställda ut därför gjorde jag saffranslängder istället..
    Arma värk så jobbigt.
    Fina hjärtan du fått av en gullig bloggvän :)
    Ta hand om dig kram kram

    SvaraRadera
  6. Ett så gott och rart inlägg, en så goén vän du har där!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  7. Åhh,hjärtan vad fina,<3 jag har bloggat om det idag,hi..hi..
    Jo,samma här att man gruvar sig att baka men man vill ju ha hembakt så långt man orkar...men det blir mer sällan nu och man prioriterar sorter.Men bra jobbat- nu har du lussebullar,yammi,hoppas på inte allt för jobbig värk,många kramar :) <3

    SvaraRadera
  8. Vilken trevlig överraskning :-) Verkligen gulligt gjort :-)

    Härligt att ha bakat lussebullar :-) Jag vill och ska.. en annan dag.. ska bara ;-)
    Du har all rätt att känna sig stolt :-)

    Ha en fin onsdag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  9. Vad gulligt att få hjärtan med posten av en bloggvän!

    Det doftar så gott hemma när man bakar. Hoppas du orkar baka pepparkakorna också.
    Kram

    SvaraRadera