torsdag 8 december 2011

Pepparkakor



Nu doftar det härligt av pepparkakor i huset .
Men jag kan nog inte skriva ett positivt julinspirerande inlägg om det ............
Det positiva är när David och Sara kom in genom dörren och säger : Åh , det luktar jättegott . Jag älskar den här jul-lukten .


David blev lika glad över burken som för pepparkakorna han fick med sig hem . Han gillar fotboll .
Den här burken är ett år äldre än han .


Jag gillar ju hjärtan .........
Bakade i två omgångar  med paus emellan . Sara skulle baka efter skolan men det var tydligen inte så viktigt för hon for på stan med kompisarna istället .


Det blev några missöden i bakningen . När jag skulle fota fotbollsburken ( bloggmaterial , tänkte jag ) så råkade jag glömma bort plåten i ugnen ..... Brända kakor .
När jag skulle värma varmkorv åt oss i bakpausen råkade jag stöta till två plåtar med färdiga kakor som stod på bakplåtsställningen så dom for i golvet ......... David sa :  Fota . Han tyckte jag skulle lägga in en bild på bloggen .
Det var tur jag hade gjort en stor deg , annars hade det inte blivit så många kakor kvar .


Nu ska jag inta soffan , tända ljus och ta det lugnt .
Peter är i Luleå med sitt jobb sen i går . Dom bor på hotell och i kväll ska dom till Boden på något som heter Western Farm för att roa sig . Kommer hem i morgon .

9 kommentarer:

  1. missöden blir det lätt när man bakar pepparkakor men doften de sprider är ljuvlig, vilken härlig fotbolls-burk, förstår att sonen blev glad över den
    Sv: tack
    kramar

    SvaraRadera
  2. Pepparkaks-doft är underbar;)) Men vad irriterande o få pepparkakorna på golvet, brända kakor brukar jag också fixa till, men just detta att få en massa skrutt på golvet, det ogillar jag;))) Kan det vara för att det är så långt ner till golvet;)

    Mysiga kakburkar du har, den högra påöversta bilden, den känner jag igen;)) Har en likadan;))

    kramizzzzzz

    SvaraRadera
  3. En plåt med brända pepparkakor hör nästan till när man bakar egna...Har precis gjort en dubbel sats pepparkaksdeg så i morgon ska Samuel och jag baka och mysa lite..:-)
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. SV: Såg ett par minuter på Leilas program o blev lite intresserad av osten....tror jag att det var, måste in o kika på receptet;))
    Satt o kikade på Lottas Julo lyssnade när Jill Johnsson sjöng Holy Night, så otroloigt vackert<,99

    kramizzzz

    SvaraRadera
  5. Jag har inte tålamodet att baka pepparkakor, är dessutom urusel på att kavla tunt;)
    Tycker att du har varit jätteduktig!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. Härligt med pepparkaksdoft:)Du hade lite otur du med med bakningen..hi..hii tur att du hade mer deg i af.
    På Western Farm har vi varit många gånger på firmafest och ätit julbord och sett show.Du får mysa kvällen med glögg,ha det så gott,kram:)

    SvaraRadera
  7. Hej! Inte tycker jag att din blogg är tråkig heller! Har bara inte sett att du kommenterar med en länk, annars hade jag svarat...jag lägger mig som följare hos dig. Alltid roligt med nya bekantskaper...kramis semlan

    SvaraRadera
  8. Vad BRA du ÄR :-)
    Jag hade ALDRIG klarat att kavla all den degen...

    *ler stort* det är ju det när när man måste fota & föreviga allt så man kan lägga in det i bloggen som olyckan KAN vara framme... men vad gör man inte för att dela med sig till bloggvännerna :-)

    Önskar dig en riktigt mysig fredagskväll!
    kram

    SvaraRadera
  9. Vilken otur med plåten! Tur du hade så många pepparkakor! Ha det så bra! kram Maria

    SvaraRadera