måndag 30 april 2012

Valborgsmässoafton


Här har Peter försökt att skynda på snösmältningen med hjälp av snöslungan .


Nu går det snabbt när solen lyser och det är varmare .


Det blir inte något valborgsmässofirande hos oss . Peter ska jobba nattskift .

Snart får David nycklarna till sin lägenhet så han kan börja flytta in .
Det går nog fort för han har inte många möbler att flytta . Han har köpt en del möbler av killen som han köpt lägenheten av så dom är ju på plats redan .

Ha en trevlig Valborgsmässoafton ♥

12 kommentarer:

  1. Nä men jösses så mycket snö som ligger kvar hos er!! Jag avundas er inte! Jag krattade gräsmattan igår så lite värme nu på det så kommer gräsmattan att grönska :)
    Ha en fin kväll! Blir inte så mycket firande här heller då Mr ska jobba 06 i morgon och jag ska upp nån timme senare :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag tog en promenad genom skogen i morse, där ligger faktiskt lite snö kvar. Men annars så är det bart här nu, SÅ härligt!!
    Här blir det också lugna gatan med firande, J tar "småtjejerna" till brasan medan jag stannar hemma. Idag är en dag jag inte orkar vara så social...
    Ha en fin kväll vännen!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. oj,vad det tinar.....men det går ju så fort.Snart är sommaren här/kramar

    SvaraRadera
  4. Hej på dig! Ja jag vet inte riktigt vart dagarna tog vägen förra veckan :) Men nu är jag tillbaka. Har läst ifatt på din blogg, OJ vad snö ni har kvar, hoppas den smälter undan JÄTTEFORT så ni får vår hos er :) Tack för boktipsen, jag ska snart åka till Thailand och då brukar det bli mycket läsande i solstolen :) Ha en bra 1:a maj.
    Kram
    Kina

    SvaraRadera
  5. Det var en härlig tid, kommer jag ihåg när jag bodde i kullen när snön började smällta. Ha en trevlig första maj. kram

    SvaraRadera
  6. http://www.vindsromantik.blogspot.se/

    Hej Maria
    När snösmältningen kommer igång, går det fort.
    Vi har fortfarande snö kvar, lite här och lite där, men blommorna kommer så fort snön försvunnit.
    Önskar dej en underbar maj- månad.
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  7. klart att snösmältningen behöver hjälp på traven :) svårt för mig att förstå att du fortfarande har så mycket snö, jag som varit ute barfota idag :)
    kramar

    SvaraRadera
  8. Oj vad mycket snö ni fortfarande har.. Bra att mannen hjälper våren på traven :-)

    Hoppas du fick en mysig Valborg trots att du blev själv :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Oj vilken skillnad!
    Här har vi ätit mat ute i bara linne:) Hur länge brukar det dröja innan snön försvinner?
    Önskar dig en härlig kväll!
    Ha det gott!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  10. Vad trögt det går hos er i år......men att sprida ut snön brukar hjälpa..

    SvaraRadera
  11. Men så mycket snö ni fortfarande har! Att det är sådan skillnad mot förra året. Hoppas att det smälter fort nu.
    Här har björkarna fått musöron och jag har klippt rosorna.

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  12. Fy vad mycket snö ni har fortfarande.
    Här är det riktigt bart och bra :) gräsmattan är nästan helt krattad " men det är ett gubbe jobb tycker jag" :)
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera