onsdag 6 juni 2012

Boktips

                                                                 Bild från cdon.com

Jag har nyss läst en bok av författaren Ninni Schulman . Boken heter " Flickan med snö i håret " .
Det är hennes debutroman . Jag tycker att den var jättebra . Gillar när det handlar om både kriminalfall och personernas privatliv .
Hon har kommit ut med bok nr. två  " Pojken som slutade gråta " .  Men den har inte kommit ut i pocket ännu . Jag tycker det är lättare att läsa en pocketbok än en inbunden p.g.a min värk i händer och armar .
Tipset på dessa böcker fick jag på Carinas blogg tidigare . Det är så bra med bloggvänner ;)

I dag har jag , Peter och min mamma varit och ätit på Thairestaurangen . Jag åt som vanligt fyra små rätter men Peter och mamma provade något nytt . Vi blev alla mätta och nöjda .

10 kommentarer:

  1. Vad gott med thaimat! 4 små rätter är ett säkert kort :)

    Sv: Kul att du gillade boken. Det är roligt när man hittar en författare som man tycker om och den gjort fler böcker för då gillar man ju oftast dessa också. Boken jag visar nu på min blogg är för mig en ny författare och jag gillar den också :)

    Dottern hade kul igår men hon tycker ändå det är roligare att gå ut och dansa :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. mmmm vad gott med thaimat :-) Mysigt att gå på restaurang & skönt att slippa laga mat var dag :-)

    Visst är det bra med bloggvänner man får boktips, mattips, shoppingtips, inredningstips mm Helt suveränt :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Brukar bli en del böcker på semestern:)
    Älskar din termos och dina burkar från Greengate! Helt Ljuvliga!
    Ha det gott!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Kul med boktips!
    Jag gillar inte att läsa pocketböcker, vet inte varför??

    Thaimat som är så jättegott :) synd bara att man äter det så sällan.

    Ja, vad skulle vi göra utan våra goa bloggvänner :)
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  5. jag tycker bäst om inbundna böcker, jag håller dem sällan i handen utan pallar upp boken framför mig där jag sitter, till exempel när jag äter frukost, en pocketbok håller sig inte öppen själv liksom
    Sv: Sluggo blev helt stel när jag provade regnkläderna :) men det kommer säkert att gå bra eftersom de ju har vintertäcken när det är som kallast
    kramar

    SvaraRadera
  6. Vill tillönska dig en riktigt toppen dag!

    Många kramisar Lussan

    SvaraRadera
  7. Jag tycker också bäst om pocketböcker, även om jag inte har värk i händerna. Det är bara att läsa och sen lämna bort boken till någon annan så slipper man ha en massa böcker hemma som inte kommer att läsas igen..
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tack för boktipset, sånt tas tacksam emot :) Håller med dig, pocketböcker är mycket enklare att handskas med :) Ha en fin kväll nu :)
    Kram Kina

    SvaraRadera
  9. Vad gott att gå ut och äta!
    Ja visst är det kul med bloggvänner och alla bra tips och idéer :)
    Böckerna låter toppen, nåt för semestern...
    Ha en fin fredag och helg rara du!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  10. Önskar en gin start på veckan!
    Kram Sussi

    SvaraRadera