söndag 23 september 2012

1984


Jag kom på att jag har en kruka med rosmönster på som skulle passa fint i sovrummet . Har inte haft framme den på många år . Ska skaffa en blomma till den .
Fick den av min pappa 1984 till Mors dag när jag hade fått Emil . Jag kommer ihåg att han sa att eftersom han inte har någon mor att ge krukan till ( min farmor dog några år innan ) så ger han den till mig för jag hade blivit mor för första gången .


Min förstfödde fina pojke Emil ♥  Jag saknar honom jättemycket , han bor i Göteborg . Nu är det länge sen jag såg honom . Önskar han bodde närmare oss .

9 kommentarer:

  1. En sån kruka vet jag att min svärmor hade :)
    Ja det måste vara jobbigt att ha barnen på långt håll. Funderar på att förbjuda mina barn att flytta längre än... 10 mil kanske? Haha, nä det kanske man inte kan göra ;)

    Åh vad jag gillar din hissgardin som du visar i förra inlägget. Jag har ju hissgardiner i köket på sommaren som jag är kär i men dom tog jag faktiskt ner i går. OCH jag putsade även fönstren ;)

    Sv: Jag gillar faktiskt också alkoholfri glögg bättre. Men det har liksom blivit en tradition att testa årgångsglöggen och jag gillar flaskorna :)
    Kram min fina vän!

    SvaraRadera
  2. Jättefin kruka :-)

    Kan förstå att du saknar din son.. Det är så lång mellan er att det krävs mycket ledig tid för att ses. Tur att det finns telefon så man kan hålla tät kontakt iaf :-)

    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin kruka och vilket minne. Kikar in och önskar dig en fin söndagskväll :)

    Kram Kina

    SvaraRadera
  4. Förstår din saknad fullt ut
    Själv har jag ju min ena dotter i Skottland
    Söt kruka samtidigt ett fint minne, både av din son och din far
    Kram och ha det gott ♥

    SvaraRadera
  5. Tack för dina gulliga kommentarer hos mig..men du ska se att en vacker dag så har du också målade dörrar..du får bearbeta mannen lite fint..helst så han tror att han själv har kommit på det(den kvinnliga listen.."blink")..ha det gott och en fin dag imorgon..vi ses..
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. En sådan kruka har min mormor oxå, vi hittade den när vi röjde ur hennes lägenhet. Hon har flyttat till Hedgården i sommras.
    Du må tro att det fanns mkt saker där! Hon och morfar hade sparat ALLT!

    Jag har funderat på det där hur det kommer att kännas när barnen flyttar ut, för oss är det ju ett tag tills dess.

    SvaraRadera
  7. förstår att du saknar Emil jättemycket, vilken fin kruka, den ska du vara rädd om
    Sv: det är ingen skål på bilden, det är en glaskanna med lite vatten i som jag zoomade in och tog bild på :)
    kramar och en fin vecka till dig

    SvaraRadera
  8. Kan tänka mig att du saknar honom mycket!
    Så rart att du fick krukan :) den blir ju minnes värd i två led,
    Så fin den är, tro bad det blir för blomma däri?
    Ha en fin start på veckan,
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  9. Min moster hade en sådan kruka, dom är jättefina :)
    Klart du saknar din son, barnen är ju det käraste vi har♥
    Ha en fin kväll vännen!
    Kramen♥

    SvaraRadera