fredag 28 december 2012

Ikeamöbler

                                                       ( Bild lånad från Ikea . Sekretär Hemnes . )

Vi har ännu några flyttkartonger ouppackade i ett hörn i vardagsrummet . Det är alla böcker .

Väntar på leverans från Ikea som beräknas komma 2 januari . Vi har beställt en sekretär att ha datorn på och förvara pärmar , räkningar m.m i .
Tror den här kommer bli bra .


                                                       ( Bild lånad från Ikea . Hylla Billy .)

Har också beställt två Billy bokhyllor , 40 cm breda med extra hyllplan . Där ska böckerna få plats .
Vi får se om dom ska placeras i vardagsrummet eller i den lilla hallen på övervåningen , har inte bestämt var .

Jag känner mig inte i form ännu . Så jag har bara vilat och tagit det lugnt .
Vi har fortfarande kallt , nu är det - 20 , har varit närmare - 30 i över en vecka .

10 kommentarer:

  1. Åhh ja så fint det kommer att bli. Både fint och praktiskt :) Hemnes är en fin serie. Krya på dig!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli toppenbra, och riktigt praktiskt :)
    Här har vi -10 grader. Och i morgon väntas det bli uppemot 2 dm snö. Kan verkligen undra hur mycket snö det finns???
    Kramen fina du♥

    SvaraRadera
  3. Hej där!!
    Hoppas din jul varit fin och att du kryar på dig till nyår!
    Sköt om dig och Gott Nytt!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. åh vilken söt sekretär och de där hyllorna är praktiska till att ha en massa böcker i
    vad kallt ni fortfarande har, här är det plusgrader och regnar, jättetråkigt
    fortsätt kryapåandet <3
    kramar

    SvaraRadera
  5. God fortsättning! Kul med nya möbler. Hoppas du känner dig bättre snart. Vi har haft det bra jul. Ungdommarna har varit hemma och Elliot. Nu är vi i Arkösund. Det är snö men det regnar lite idag. Ska fira Nyår här med Örjan det är första gången vi är ennsamma en nyår så det känns konstigt. Men vi har ju haft folk runt om oss sen november när vi åkte till Thailand så det känns nog bra.
    Gott Nytt År till er kram

    SvaraRadera
  6. Fina saker ni beställt, kommer säkert bli snyggt. Fy så kallt ni har det där uppe i norr, men nu ska ni visst få lite mildare där uppe har jag sett på väderprognosen.

    Ha det gott!

    Kram Kina

    SvaraRadera
  7. Gokväll min vän i norr..att ni har det så himla kallt, fryser bara jag tänker på det...
    Söt liten sekretär ni beställt, lagom storlek och perfekt som "kontor". Vi har ett gammalt skrivbord i vårt gästrum/kontor..hm, det har jag nog aldrig fotat. Det är lite speciellt, hyllor liksom på ena sidan. Så man måste gå runt för att hämta något och det går alltså inte ställa mot väggen..obegriplig förklaring=foto krävs.
    Sov gott, trots fullmåne
    Carina

    SvaraRadera
  8. Julen verkar ha varit fin för er i er nya boning.
    Men fy så kallt ni har det...
    Vilken fin sekretär ni hittat, jag som bor nära ikea har missat den helt. Det kommer att bli jätte fint =)
    Önskar en god fortsättning och ett gott slut.
    Kramar Sussi

    SvaraRadera
  9. Hej vännen..tänkte att jag är lite smart och svarar inte i ditt senaste inlägg...fre den 28 dec är nog inte så många som är inne på.
    Så tråkigt att din dotter skrivit på fb...visst håller med om att man lätt blir hängande vid datorn..men samtidigt är det ju vänner som man vill kontakta. Likaväl som man känner att en del av bloggvännerna är mer än vänner i rymden...du har alltid varit så gullig och skrivit mycket. Vilket gör en varm i hjärtat.
    En av min bloggvänner, Margot från Mammas blommor ska på semester ner i vår by i sommar, och då ska hon ta med sig en massa plantor till mig..det kallar jag vänskap.
    Så Maria, jag tycker inte du ska släppa allt..det är nog fler än mig som vill ha dig som vän.
    Din dotter måste väl ändå tycka att det är trevligt att du har vänner i hela landet..som GER energi och inte tar..
    Kram
    Carina
    ( du kan radera detta när du läst om du vill)

    SvaraRadera