söndag 16 december 2012

Tredje advent


I dag har julgranen kommit på plats i vardagsrummet . Den lyser så vackert där i hörnet .
Gungstolen som stod där har fått flytta på sig .


På kvällen har jag bakat kolasnitt . Enkelt och gott . Jag får passa på när orken finns , inte planera i förväg när jag ska baka .

Jag  har sett en film på TV som hette "Odjuret" , en bra men otäck svensk film . Jag har läst boken för några år sen men kom inte ihåg handlingen riktigt .
Nu är det sen kväll , bäst att stänga av datorn och gå och lägga sig .

9 kommentarer:

  1. Så skönt när orken infinner sig och du hinner med lite..kolasnittar är ju inte fel:)
    Granen blev ju också fin, tomten du har är ju allt bra söt:)
    Själv ska jag ut på"handla-alla-julklappar-på-en dag" tur idag...oj oj..får se om jag överlevt till kvällen..annars beställer jag allt på nätet!
    Kramis till dig
    Carina

    SvaraRadera
  2. Fin gran, vi har inte hunnit klä granen ännu.
    Jag har jobbat hela helgen. Men nu i veckan får det nog bli av.
    Koka knäck ska vi oxå göra.

    SvaraRadera
  3. Vi klär nog granen på torsdag eller fredag, får se hur det blir.
    Hoppas du får en finfin måndag:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Så fin granen är. Och den där hyllan....den blev jag sugen på! Det är roligt att komma i nytt boend eoch få fixa på ett nytt sätt. Kolasnitt hade jag också tänkt göra.
    Önskar dej en fin måndag. /Kram!
    Å du....bli inte förvånad om det plötsligt plingar till i vänskapsknappen på facebook och det dyker upp en Paula. Det är bara jag! ;)

    SvaraRadera
  5. Kolakakakor som är såå goda!!!
    Mm gran är med på plats, det är skönt ;)
    Nu njuter vi av julveckan,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  6. jättefin gran :) visst lyser det upp vackert
    så du orkade baka lite i allafall, men du måste vara rädd om dig
    mamma tittade på Odjuret, hon tyckte den var bra men jag missade den
    Sv: man skulle kanske bo på olika ställen här i Sverige, beroende på årstiden
    kramar

    SvaraRadera
  7. Mysigt att fått klä granen :)
    Vi brukar alltid klä den kvällen före julafton.
    Här blir det inte mycket bakning. Men brukar alltid göra ischoklad med polka gris, det är gott :)
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  8. Önskar dig en fin dag!
    Sv- jag har tur att lite av mina gamla kulor finns kvar, men förr var de betydligt flera...de hade min mormor jämt i sin gran :)
    Kram Sussi

    SvaraRadera