fredag 22 februari 2013

Köket


Nu är de nya köksgardinerna på plats . Jag blev så nöjd med dom .
( Svårt att få till bra bilder , de blev så mörka )


Det mindre köksfönstret . Jag var tvungen att kapa gardinen på sidorna för det måttet fanns inte färdigt . Jag gillar inte att sy , använde fållband som man bra stryker fast . Perfekt !
( Det som syns utanför fönstret är bilen med skydd för rutan :)


Den lilla plåtburken och handduken fick sin plats på den lilla vägghyllan .


Lite rosa detaljer piffar till .
Runt den krukan knöt jag ett band av tyg från gardinen jag kapade . Den rosa löparen på bordet är köpt på Tygklippet här i Gällivare .


Tavlan har jag fått av Emil för många år sen .


Cult ljussstaken på fönsterbänken . Så bra när man kan byta ut manchetterna och matcha efter behov .


Sockerskål och gräddkanna på fläkthyllan . De har jag haft i många år .


Lite rosa piff  på ljusstaken , små hjärtan på en ståltråd .

                                                     ♥  ♥  Ha en trevlig fredag  ♥  ♥


10 kommentarer:

  1. Oj! Jag skrev precis ett litet inlägg om mitt kök. Men bara någon bild. Ditt fina kök återkommer jag till senare. Mitt kök är under omvandling. Nu ska jag ut med hundarna.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åhhhhh! Så fint o gulligt det blev! Känns som sommar och smultronsaft :o) Jag bara MÅSTE ha en så handduk! Finns det nåt märke på den? Kanske hittar någon nätshop som har den, tänkte jag. Vad synd att ni inte har någon Biograf. Jag har också läst boken, köpte den när den kom ut. Den är en av mina favvoböcker. Du får köpa filmen när den kommer ut. Det tänker jag göra även fast jag redan sett den. Vill gärna se den igen :o)

    Ha en fin o trevlig helg!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  3. Oj vad fint ni har i köket, gardinerna är ju bara SÅ snygga!!
    Ha en härlig kväll:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Så fint det är!
    Ha en fin kväll.
    Kram!♥

    SvaraRadera
  5. vad fint du har piffat till det :)
    Sv: klockan har jag fått av mamma, jag önskade mig en sådan
    kramar och en fin fredagskväll

    SvaraRadera
  6. Så himla fint ni fått det...gardiner, lull lull och den lilla gräddkannan och sockerskålen gillade jag lite extra...
    Ha en fin helg nu! Mello imorrn igen!
    Kramis
    carina

    SvaraRadera
  7. Hej! Tack för din snälla hälsning hos mig!
    Du har gjort så fint i ditt kök! Gardinerna blev snygga!
    Värmakudden är bra men den kallnar jätte fort:/
    Önskar dig en skön lördag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  8. Så himla fint det blev :-)

    Roligt att piffa till det... speciellt när resultatet blir så bra.. Det är detaljerna som gör det :-)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Blev så himla fint med de nya gardinerna..en pastellig rosa längtan efter vår infinner sig :)
    Nej tyvärr fick vi inte sova för grannarna även denna helg :( Känns hopplöst just nu!
    Önskar dig en skön söndagskväll och en bra början på den nya veckan!
    Kram Marina

    SvaraRadera