fredag 3 maj 2013

Piffad dörr och ett telefonsamtal


I dag har jag sovit länge. Somnade om när Sara gått till skolan.
Har tvättat lite. Lägenheten vi bor i är i ett tvåfamiljshus och vi delar tvättstuga i källaren med grannen. Men vi har varsin tvättmaskin så man kan tvätta när man vill.
Det är ett gammalt hus och tvättstugan är inte så fin, men jag har piffat till våran dörr. (Vi har varsin dörr in till tvättstugan, man går ner från sin egen lägenhet dit)


Hjärtat med änglarna på har min bloggvän Anni med bloggen Villa Snögården gjort och jag har beställt den av henne för länge sen.
Bokstäverna är såna som ska gnuggas fast. Men jag lät dom vara kvar på de inplastade pappret och satt fast det med häftmassa. Har beställt dom från Trend 4 you.

Jag måste berätta om ett telefonsamtal jag fick till min mobil i dag.
Det var en man som presenterade sig med förnamn. Jag hörde direkt på det lite nervösa tonfallet att det inte var någon jag kände eller en försäljare. Han undrade om vi kunde " hitta på någonting". Jag sa att han måste ha slagit fel nummer och att det här numret inte hade något med såna saker att göra.
Jag har tidigare fått liknande samtal av män som undrar om jag har tid. Kanske tre gånger förut. Men dom har snabbt lagt på luren när jag sagt att dom ringt fel.
Jag frågade den här var han fått numret ifrån eftersom fler har ringt i samma "ärende", han sa att han hittat numret på en internetsajt.
Det måste nog vara så att det är ett liknande nummer som mitt och att dom slår någon siffra fel. Jag blir alltid lika förvånad när dessa samtal kommer. Brukar skoja med min man och säga att nu ringde en igen från "eskortfirman" och ville träffa mig.

I kväll ska min man få äran att dejta mig, vi ska ut och äta plankstek på Dundrets restaurang Idet.
Det ser jag fram emot ;)

                                                         ♥ Ha en trevlig fredagskväll ♥

10 kommentarer:

  1. Haha, synd för dom att du är upptagen. Din man drog vinstlotten som hann först :)
    Så fint du piffat dörren!
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Där skulle du kunna tjäna lite extra pengar;)
    Perfekt att kunna tvätta när man vill även fast man bor i lägenhet, i vanliga fall slåss folk nästan om tvätt-tider!
    Ha en mysig kväll med din dejt:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Ha en toppenkväll på restaurang♥
    Själv är jag strax på väg på jobbet, det blir min fredagskväll det.
    Kramen♥

    SvaraRadera
  4. Så lyxigt har en egen tvättstuga! Dörren blev fin!
    Oj jesses vilken fart du har i telefon:) Är säker att du får den bästa dejten ikväll på restaurang;)!
    Önskar dig en fin kördag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  5. Haha :) men fint på dörren mamma. Gott med mat, å dejt med far efter många år ihop :) kram

    SvaraRadera
  6. vad fint du lyxat till tvättstugedörren :) på det viset blir du ju lite gladare när du ska dit
    vilka samtal du får, jag drog på munnen men kom sedan på att det ju måste vara jobbigt för dig
    Sv: fästingar ska tydligen finnas utefter kusten även däruppe i norr, tänk att du aldrig sett någon, jag kanske ska ta och flytta dit upp, så slipper jag också dem :)
    kramar och en fin lördag till dig

    SvaraRadera
  7. Såå fin du har gjort tvättstugedörren!
    Hihi, vilka samtal du får...din man får passa sig. Hoppas att ni fick en trevlig kväll!
    Anslagstavlan blev jättebra, passade så fint där i köket. Och balkongen kommer att bli jättemysig med sittplats också.

    Ha en härlig helg!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. WoW! Så mycket jag missat! Härligt att läsa flera fina inlägg på en gång. Så fint det blev på dörren. Riktigt inbjudande att gå och ta hand om tvätten.

    Jag fick tre underliga samtal förra helgen av en o samma person. En kille ringde och frågade efter Peder. Då sa jag, här finns ingen Peder. Då sa han, nej inte Peder, PEDER. Sedan envisades han med att surra om denna Peder. Till slut förstod jag att han var så full att han inte kunder säga Peter.

    Hahaha! När jag sa att det inte fanns någon Peter här heller så trodde han jag skojade. Det slutade med att jag slog av telefonen. Dagen efter ringer han igen. Precis lika full! Så dag tre ringer han ingen, nykter denna gång (tror jag). När jag förklarade att han ringt till mej tre dagar på raken och att ingen person med det namnet fanns hos oss. Och vad mitt namn är, då först fattade han :o)

    Hoppas det blev en trevlig dejt o god mat!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  9. Jasså minsann det ringer okända män till dig ;-) UUsch ja det räcker ju att någon lämnar fel nummer så....

    Det blev jättefint på tvättstugedörren :-) Roligt att piffa till det liet :-)

    Hoppas ni hade en trevlig date du & äkta mannen :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  10. Hej!! Passé perfekt med hjärtat ! Och vilken vacker dörr.
    Snygga balkongmöber funderar på något liknande..

    Kram

    SvaraRadera