lördag 4 januari 2014

Hejdå julen

                    En bild på mina fina döttrar Hanna till vänster, Sara till höger.

I dag har vi ätit Fajitas. Har bara ätit det en gång tidigare. Det är så gott. Som tacos men kyckling istället för köttfärs. Bra med dessa tex-mex tillbehör, finns många olika rätter man kan göra.

Nu har jag plockat bort julsakerna, packat ner i kartongerna och in i förrådet. Det tog ett tag, skönt när det är gjort.

Här är det konstigt vinterväder, fortfarande varmt, -1 grad nu. Det har snöat då och då så snö finns så det räcker. Men jag föredrar kallare. När Ludde går ut fastnar det snöbollar i pälsen direkt.

7 kommentarer:

  1. Vilka fina tjejer du har :) Ja det här vädret, önskar det kunde få bli lite kallt och komma lite snö men å andra sidan känns det som det kan kvitta nu.

    Kram Kina

    SvaraRadera
  2. Tack för din gulliga kommentar, ja ibland undrar man varför man sitter här och bloggar! Grattis förresten till din Hanna som har namnsdag idag! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. vackra döttrar :) jag har aldrig testat fajitas
    julpyntet börjar jag plocka bort på tisdag
    här är det inte någon snö som fastnar på vovvepälsar men de blir rätt lortiga istället
    kramar

    SvaraRadera
  4. Fina döttrar du har!
    Här är det snöfritt. Jättekonstig vinter vi har...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fina och snälla de ser ut <3
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka fina tjejer du har
    Jag gillar oxå fajitas, enkelt och gott. Ibland steker vi purjolök o paprika tsm m kyckling o ibland bara kyckling m kryddan.

    Ha en godnatt!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  7. Vi fina dom är! Det är längesen som jag träffade dom! Jag har aldrig gjort fajtas! Recept tack! Ha det så bra kram Anki

    SvaraRadera