söndag 21 september 2014

Första snön


Det här är utsikten från balkongen på förmiddagen i dag.
Den första snön hade kommit och lagt sig på Dundret.
Såg bilder på facebook att det kommit ännu mer snö i Kiruna, 10 mil norrut.


Samma sak hände det här datumet 1978. Hur vet jag det? Jo det var då jag körde upp för körkortet. Minns att jag blev så orolig när jag såg snön som fallit. Men den hann tina bort innan det var dags för uppkörningen, som gick bra ;)


En ljung i zinkkruka på balkongbordet.
Den här sorten Calluna ljung skräpar inte som Erica ljungen gör. Finns i flera färger, jag gillar den här "vanliga" ljungfärgen bäst.

5 kommentarer:

  1. Fina bilder, men.snön kunde ni ju vara förutan. Kram!

    SvaraRadera
  2. Nämen huvva för snö redan, men det är ju bara att gilla läget!
    Jag gillar också den vanliga färgen bäst på ljung, tycker inte alls om blåa eller gula.
    Själv har jag bara köpt en i år, brukar ha flera men jag blev nog lite snål;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Hej! Fina bilder! Får en att längta hem till snö, riktig vinter och familjen.

    SvaraRadera
  4. Oj snö - redan!!! väldigt fina bilder dock.
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Jag tror jag sagt det förr men jag säger det igen: jag gillar verkligen Gällivare och Malmberget! Vilken underbar vy!!!! Jag som älskar snö....

    Sv. rallylydnad är inte som det låter, det är inte lydnad som går snabbt utan mer korta, snabba moment. Det är mer utbrett i södra Sverige än är uppöver, därför var det riktigt roligt att SM gick i Sundsvall.

    Kram

    SvaraRadera