måndag 29 september 2014

Loppisgrej nr.2


Den här pigtittaren har jag också köpt från samma loppisbord som glas-skålen i förra inlägget.
Betalade bara 100 kronor för den. Först gick jag och tittade på den, priset var då 200 kr. Jag tvekade någon timme. Gick hem, såg pigtittaren från vårat vardagsrumsfönster ner mot torget där loppisborden var. Jag bestämde mig för att köpa den och när jag kom till bordet hade försäljaren sänkt priset eftersom det var sista timmen av loppisen. Bra köp! Nöjd!
Den ska målas vit, då blir den ännu finare :)
Låter kanske konstigt att jag som gillar den lantliga heminredningsstilen inte köpt loppisgrejer förr. Men det är så att här där jag bor finns ingen "kvalitetsloppis" som har öppet jämt. Det är bara privata garageloppisar och torgloppis, där är det svårt att hitta något fint. Det är mest gamla videofilmer, tidningar, kläder och en massa skrot som säljs.
Men nu kanske jag måste börja hålla bättre koll, säkert finns det fynd även för mig.


I dag köpte jag årets Rosa band när jag var på Lindex och köpte ett par svarta tights.
Det var fint mönster på bandet tycker jag.

7 kommentarer:

  1. Den var jättefin och vilket fyndpris! Tur du gick tillbaka. Jag tror den blir jättefin som vit :-)
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Jag får massor av skräpkommentarer och massor av konstiga webbadresser i statistiken. Såna där som den du har fått här ovanför av anonym på engelska. Önskar att jag kunde stoppa dom. Svårt att veta hur många verkliga läsare jag har då det svämmar över av skräp. En dag var det tusen stycken sånt skräp.

    Man kan verkligen göra fynd på secondhand. Jag har en favorit jag brukar fara till men jag stoppar mig själv. Kan ju inte bara köpa och köpa :))

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Läser om att någon av dina bloggvänner får skräpkommentarer, jag fick ju, men det har upphört iom att jag ställt in "Ordverifiering", så testa det!
    Det var en jättefin pryl som du hittade, Maria! Fynd!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Vilka fina loppissaker du har hittat!
    Vad synd att det inte finns "riktiga" loppisar där du bor, det är kul att ta sig en runda lite nu och då.
    Ha en fin tisdag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Kommer bli fint då du målar den vit mor :)

    SvaraRadera
  6. Man kan göra riktiga fynd på loppis bara man har ögonen med sig, vilket jag inte riktigt har orken till... ;)
    Spegeln kommer att bli jättefin när den blir vit!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jättefin pigtittare.. Lite lik min som jag fick av mormor & målat vit... Det var ett fynd du gjorde :-)

    Det är riktigt fint årets rosa band :-)
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera