tisdag 23 september 2014

Ny gardin i köket


I dag har jag putsat köksfönstret och bytt gardin.
Svårt att fota så man ser hur den ser ut.


En närbild på gardinen. Överst enfärgat grått tyg och under spetsen grått med vita ränder.


En ny duk till bordet också.


Kul att förnya lite nu på hösten.


Nyss var jag och Peter till Intersport, Peter köpte en jacka.
Vi gick in på Elgiganten också och hörde om dom kunde beställa hem en frys åt oss som vi sett i reklambladet. Det fanns en på lagret så vi tog med den direkt. Gåendes! Vi bor ju bara ca 100 steg från affären, och fick låna en kärra så Peter kunde lätt köra hem den. Hiss finns ju i huset.
Det blev lite trångt men funkar. Ugnsluckan och skåpet går att öppna precis. Alternativet hade varit att placera den i gästrummet. Men då vill jag hellre ha den här.
Man klarar sig inte med en sån liten frys som finns i vårat kök. Det är ju skönt om man kan handla hem mat när det är extrapriser och ha lite bröd hemma.

5 kommentarer:

  1. Fastän jag inte är någon större vän av gardiner tycker jag de här är fina, väldigt skira, enkla, stiliga... släpper in ljuset så bra!

    SvaraRadera
  2. Tjusig gardin! Vad mycket fint ni har fått till lägenheten, det blir kanon med allt. Förstår ditt tjat om närhet till allt. Vi bor 1 mil utanför stan och det är bilen allt som oftast som gäller. Må så gott!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  3. Förstår dina tankar om frysen, bättre där än i gästrummet och jag ser att Luddes matskålar får plats ändå! Du har det kanonfint i ditt nya kök och gardinen är helt i min smak!! Gillar din köksmöbel! Så ljust och fint!
    Kramar från ett regnigt Småland! Finas mammis

    SvaraRadera
  4. hej!
    Vad kul att du har kommit tillbaka. Vad bra ni bor i Gällivare Kul att se alla bilder du lägger ut. Här är det bra vi jobba.på i veckorna sen åker vi till stugan på helgerna. hösten har kommit hit.Man är inte van med att det är så kalt här för vi har haft så fint väder. Ihelgen ska vi ta upp båten.
    Ha det så bra kram Anki

    SvaraRadera
  5. Jättesnygga gardiner!
    Vart köpte ru dem?
    Mysigt blev det :-)
    Man klarar sig verkligen inte med en liten frys... Bra cal att köpa en större :-)
    Kram ❤️

    SvaraRadera