söndag 8 mars 2015

Mina nallar


I helgen har jag packat ner lite saker i flyttkartonger. Vitrinskåpet är tömt, glasen och porslinet som var i det skåpet är inpackat i papper. Kanske lite onödigt, vi ska ju inte flytta långt, tar bara några minuter att köra till nya bostaden. Men det är ju finare glas och porslin så det är nog bäst att vara noga så inget går sönder.

Har även packat ner saker från sovrummet och gästrummet.
Mina gamla nallar som är på bilden (ja, dom har varit med förr här på bloggen) ligger nu i kartong. Dom har flyttat med mig hela livet. Jag har haft dom sen jag var liten, dom är alltså över 50 år gamla. Även örngottet med volangkant är mitt sen jag var baby.

Tack vare nallarna fick jag en ny trevlig bloggvän för ett tag sen. Hon hade googlat på gul nalle och hittade till min blogg. Kul!
HÄR kan du gå in och läsa hennes blogg. Där finns bilder på hennes vackra saker och mycket nostalgi i både ord och bild.

6 kommentarer:

  1. Så härligt att du har kvar dina nallar från barndomen!
    De ser ut att vara väl bevarade trots åldern. Jag har inget kvar av mina leksaker. Förstår att du vill ha de fina glasen hela med dej till det nya boendet!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Ååå vad söta dina nallar är! Jag blir glad bara av att se dem! Glad blir jag också då jag läser vidare och du skriver så fina ord om mig och min blogg! Tack fina snälla du! ♥Jag blir riktigt rörd!
    Jag gillar din blogg också och dessutom verkar du vara en trevlig bloggvän! Fint namn har du också! Hihi! :)

    Vet du bilden på er stuga påminner så mycket om den stuga mina föräldrar hade till ganska nyligen. Jag hade din bloggsida framme en dag och min sambo gick förbi mig. Jag sa att er stuga påminner så mycket om mina föräldrars och han sa att han trodde det var mina föräldrars stuga jag hade framme! Så det är alltså inte bara jag som tycker de påminner om varandra!

    Jag hoppas du hinner njuta lite av våren mellan allt flyttpackande!
    Ha en fin söndagskväll!
    Kram
    / Maria

    SvaraRadera
  3. Så många vackra bloggar det finns, jag tittade på din väns.
    Och fina nallar och örngott, betyder mycket för dig.
    Jag flyttade bara 200 meter bort för drygt ett år sen, men jag packade allt in glas och porslin ordentligt ändå, det är det värt!
    Ha det gott, nattakramen nu <3

    SvaraRadera
  4. Kikar in för att tacka dig för att du fortsätter läsa och kommentera min blogg, jag är inte världens bästa bloggvän just nu!
    Önskar er lycka till inför flytten, vad skönt att få bo på ett ställe som man känner att man kommer att trivas på.
    Stor kram♥ till dig från mig

    SvaraRadera
  5. Jag har oxå en liknande gul nalle. Han fick jag när jag föddes. Han heter nasse. Maken har oxå kvar sin nalle från barndomen, de vårdar jag ömt :-)

    Man måste ju packa ner en hel del trots att man ska flytta nära, annars blir det ännu jobbigare att flytta o så kan ju saker gå sönder som du skriver :-)

    Ha en finfin måndag!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  6. Så söta och rara nallar, fina att ha kvar!
    Ja detta packande trots att man flyttar nära...det gör ju ingen skillnad. Det gäller ju att vara rädd om sina saker.
    Kramar Sussi på Stolpås

    SvaraRadera