lördag 27 juni 2015

Sol, fönsterputsning m.m


I dag har det varit toppenfint väder. Soligt och skön värme.
Peter kunde klippa gräsmattan, det tog länge för gräset var så högt.

Jag har putsat några fönster och tvättat gardiner. Tror inte jag ska hänga upp gardinerna igen. Räcker att ha rullgardinerna nerdragna en bit. Vi har ju så fin utsikt mot vattnet så det är synd att gömma den bakom gardiner. (hade vita panellängder där)
I lilla fönstret till höger är det ett myggnät som jag gjort av en spetsgardin och fäst på självhäftande kardborreband.


Jag har även planterat blommor i dag. Tog med uteblommorna hemifrån och har köpt två hängväxter. Hoppas dom tar sig ,såg lite klena ut.

Peter har varit i Luleå och tittat på fotboll, det var vårat hemmalag som spelade mot Luleå.

Jag har varit och gått en liten runda med Ludde. Efter det åt vi smörgåstårta som Peter hade köpt efter fotbollsmatchen.

1 kommentar:

  1. Förstår att ni är i sommarstugan. Så vackert.
    Ha det nu riktigt gott.
    Kram, Gerd ♥

    SvaraRadera