söndag 15 januari 2017

Besök och bortbjuden


I dag har jag haft besök av min kompis Eva. Och Ludde av sin kompis Teo.
Eva och jag har varit kompisar sen vi var 5 år.
Bilden är från en av våra många promenader i områdena kring stugan i somras. Eva och hennes man har sin stuga nära vår. Under sommaren umgås vi nästan dagligen när vi är i våra stugor men inte så ofta här hemma.
Längtar till sommaren och livskvalitén jag känner när jag är i stugan.

Jag och Peter blev bjuden på middag till Hanna i dag. Så skönt att bli serverad mat. Tack Hanna!
Jonas är i Överkalix och jobbar kvar på sitt arbete februari månad ut. Men han jobbar bara nattskift så han är ledig ganska mycket och då kan han komma hit de dagarna till sin lilla familj.

2 kommentarer:

  1. En idyllisk bild! Det är viktigt det där med det sociala.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka att ha barndomsvännen så nära er sommarbostad!
    Jag har en väninna som jag känt sedan sommaren vi båda skulle börja tvåan. Jag hade just flyttat dit och hon var min granne.
    Nu bor vi ca 5 mil från varandra och träffas inte så ofta jag önskar men vi försöker ses så ofta det går. Hon har också fibromyalgi och är sjukpensionär så vi får anpassa efter varandras ork.
    I sommar har vi varit vänner i 50 år och det måste ju firas på något sätt!

    Jag förstår att du längtar till stugan! Härligt ändå att ha en tillflyktsort och ha enkelheten vintertid utan en massa snöskottning!

    Ta hand om dig Maria!
    Kram / Maria

    SvaraRadera