tisdag 7 februari 2017

Grattis till nytt jobb


Här händer inte så mycket nu. Kroppen värker och jag har vilat mycket. Finns saker att göra men orkar inte just nu, t.e.x skulle hunden behöva duschas och gardinerna bytas, har ännu de röda i köket/vardagsrummet.

Något roligt jag kan berätta är att svärsonen Jonas fått jobb här. Stort GRATTIS! Han jobbar ännu kvar på sin tjänst i Överkalix månaden ut och den 1 mars börjar han här. Han arbetar som undersköterska......eller heter kanske underskötare när det är en han, på ålderdomshem och det blir samma typ av jobb här i Gällivare. Jag är så glad för hans skull att det löste sig med nytt jobb så snabbt.

På bilden en drömfångare i form av ett hjärta som Sara gett till mig. Fin!

6 kommentarer:

  1. Ibland behöver kroppen den där vilan! Och man ska lyssna på vad kroppen behöver!
    Jag har länge varit dålig på det. Men det straffar sig alltid med att det istället blir en ännu längre påtvingad vila!

    Ingen fara med röda gardiner! Tomtar känns kanske lite fel med röd färg kan vara fint även efter julen! Men jag förstår din känsla!
    Och lilla vovven bryr sig nog inte om dushen dröjer! Kan väl möjligtvis vara ni människor då som inte gillar doften av obadad hund. Hihi!

    Kul med jobbet! Det måste kännas bra för er alla!

    Hoppas du blir piggare och får nya krafter snart!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya jobbet för svärsonen! Måste kännas lugnt.
    Jag hittade en liten tomte bland någonting här idag, hihi. Och min Sarah hade en jättefin röd matta med hjärtan, som hon tyckte kunde få vara längre än julen.
    Nä, ta det lugnt. Och kvällskram /Gerd 💚

    SvaraRadera
  3. Tackar så mycket svärmor. Vad roligt att du skriver de i din blogg :) / din svärson Jonas

    SvaraRadera
  4. Ja verkligen flyt hinner bara sluta natt tjänsten sissista februari och nytt direkt, börjar 2 mars.
    Men en trygghet, och nytt boende, nya miljöer allt nytt.
    Spännande :)
    /dotter Hanna

    SvaraRadera
  5. Hej Maria! inte roligt att ha värk i kroppen! Ibland måste man lyssna på kroppen och strunta i alla måsten....är oftast värdsliga saker😊! Har läst ikapp mig på dina inlägg och såg att du blivit mormor😊! Grattis! Kram

    SvaraRadera
  6. När kroppen vill vila, ska man vila. Vad gör de om de lyser lite rött i huset, rött är sött. Så härligt! Man blir så glad när man läser att något ordnat sig, som din svärson som fått nytt jobb - gott!!
    Kramiz

    SvaraRadera