onsdag 15 februari 2017

Gardinbyte


Nu har jag tagit bort de röda gardinerna. Det tog hela dagen med flera vilostunder. Det blir en massa annat som hör ihop med gardinbytet. Stoldynor, kuddfodral, dukar som jag strukit förutom gardiner. Blommorna fick en dusch, dom var väldigt dammiga, torkade även fönsterna på insidan.

Jag bytte till beige  gardiner som jag haft tidigare, dom är nog fyra år, men jag gillar dom så dom får hänga med ett tag till. Lite gammelrosa som accentfärg på dukar och kuddfodral.
Det hann bli mörkt ute innan jag var klar.



Rosa tulpaner köpte jag i går. Detta är min favoritfärg på tulpaner, rosa med en vit kant.


En fin liten lykta med tulpanmönster har jag köpt på Ica, ljusmassan är färdigt i lyktan men det går säkert använda med värmeljus sen när det brunnit klart (om det går att få ren den inuti). Billig, kostade bara 13 kronor, eller 12.95 om det ska vara exakt.

1 kommentar:

  1. Precis den ljuslyktan har vi här på ICA också!
    Vad ljust och fint du fick efter gardinbytet! Så smakfullt. Ja, det gör sig inte självt, det där med att byta och greja.
    Förr bytte jag mycket oftare än nu. Då hade jag gardiner för jul, påsk, sommar, vinter osv.
    Kvällskram!

    SvaraRadera